Φεβρουάριος 2018
Ιατρική, Τέχνη και Επανάσταση
Το αριστούργημα “Ο θρήνος του Χριστού” (1305) – του Giotto di Bondone, στο παρεκκλήσι της Αρένα στην Πάντοβα, αναγνωρίζεται ως η αρχή της Ιταλικής καλλιτεχνικής επανάστασης και Αναγέννησης. Οι νωπογραφίες (fresca) του di Bondone μοιράζονται μία κοινή ουμανιστική αισθητική και ένα νέο ενδιαφέρον για τη ρεαλιστική απεικόνιση της ανθρώπινης μορφής, με εύγλωττες κινήσεις και εκφράσεις.
Και ενώ έχουμε ξαναγράψει ότι «η Ιατρική είναι η κορωνίδα των επιστημών και των τεχνών» κατά το Γαληνό, η αισθητική ιατρική «ζωντανεύει» τη γυναίκα με θεραπείες αναζωογόνησης και όχι θεραπείες αποκατάστασης. Αν τα fresca του Giotto χάριζαν φρεσκάδα στα πρόσωπα πριν από 8 αιώνες, είναι αδιανόητο να τα «παγώνουμε» σήμερα με αφύσικες αισθητικές παρεμβάσεις, στερώντας τους τη ζωντάνια και τη φυσικότητα
—